Aktuella aktiviteter

Årsmöte 2020

Tid: 2020-09-24 18.00
Plats: Nalen, Pelarsalen (tidigare Stacken), David Bagares gata 15
Pris: 350 kr (för middag, öl/vin och kaffe). Föreningen är momsbefriad. Faktura sänds ut.
Antal platser: 100
Sista anmälningsdag: 2020-09-18 Anmäl dig till aktiviteten här (anmälan är bindande)

Efter årsmötesförhandlingarna serveras middag och till kaffet talar föreningens avgående sekreterare Daniel Westman på temat Digitalisering och upphovsrätt - igår, idag och imorgon. Han reflekterar över de senaste 20 årens rättsutvecklingen i teknikens spår och SFU:s grepp på digitaliseringsfrågorna samt blickar in i framtiden.

Årsmöteshandlingar i pdf-format:
Dagordning
Verksamhetsberättelse
Resultat- och balansräkning
Revisorernas berättelse
Valberedningens förslag till ny styrelse m.m.

Föreningens årsmöte med middag och föredrag har flyttats fram till torsdagen den 24 september. Läs mer och anmäl dig här.

Våravslutning måndagen den 8 juni är inställd på grund av Covid-19.

Save the date: Nordiskt upphovsrättssymposium i Tromsø den 6-8 juni 2022. Notera att symposiet senarelagts ett år.

Välkommen till SFU:s årliga studiedag tisdagen den 10 december 2019! Ämnen: Upphovsrättsliga avtal i ett nytt medielandskap, ny rättspraxis samt uppdatering om pågående lagstiftningsarbete. Mer information och anmälan här.

CopyrightVisby: Inspelningar av föredragen samt presentationsbilder är nu tillgängliga på http://copyrightvisby.se.